Hvordan opbygger man et stærkt og troværdigt brand i en tid med stigende krav til bæredygtighed og transparens?

 

I denne workshop får du konkrete greb til at styrke tilliden til dit brand og indsigt i, hvordan ESG kan bruges som en strategisk løftestang i branding og kommunikation. Workshoppen er rettet mod dig, som så småt er gået i gang eller overvejer, om du skal gå i gang med ESG-rapportering?

 

Formål

At give deltagerne forståelse for, hvordan en gennemtænkt ESG-strategi og rapport kan bidrage til at fremtidssikre virksomhedens brand og skabe større troværdighed blandt kunder, medarbejdere og investorer.

Glæd dig til en formiddag med indsigt, inspiration og nye perspektiver, du kan tage direkte med hjem i dit arbejde.

Tid og dato:

Onsdag d. 5. november 2025

kl. 9.30 - 11.30

 

Program 

09.30 – Velkomst

09.35 – Oplæg v. Kristin Dahlström, Unikness

 

Miniøvelse: Hvad lover jeres virksomhed allerede – og hvordan opleves det?

 

10.10 – Oplæg v. Anette Grønhøj Eriksen, Flor Marketing

 Hvorfor ESG-rapportering skal ses som et redskab til brandtillid – ikke som en pligt.

 

Hvordan kommunikerer du om ESG – og undgår greenwashing og greenhushing?

ESG-rapportering handler ikke kun om lovkrav og dokumentation – det er en mulighed for at opbygge brandtillid gennem gennemsigtighed, ærlighed og sammenhæng mellem ord og handling. Men det kræver balance.

 

Oplægget giver dig indsigt i, hvordan du kommunikerer ansvarligt og strategisk, så jeres ESG-indsats styrker – ikke svækker – tilliden til jeres brand.


10.40 – Pause

10.50 – Øvelse: Troværdighed i jeres bæredygtighedskommunikation

Formål: At skabe refleksion over, hvordan I kommunikerer om bæredygtighed – og hvor der evt. opstår risiko for enten greenwashing eller greenhushing.

 

11.20 – Fælles opsamling og næste skridt

 

11.30 – Tak for i dag