AFLYST! - ESG som strategisk fundament for brandtillid – hvordan ansvarlighed bliver din konkurrencefordel Aflyst
Hvordan opbygger man et stærkt og troværdigt brand i en tid med stigende krav til bæredygtighed og transparens?
I denne workshop får du konkrete greb til at styrke tilliden til dit brand og indsigt i, hvordan ESG kan bruges som en strategisk løftestang i branding og kommunikation. Workshoppen er rettet mod dig, som så småt er gået i gang eller overvejer, om du skal gå i gang med ESG-rapportering?
Formål
At give deltagerne forståelse for, hvordan en gennemtænkt ESG-strategi og rapport kan bidrage til at fremtidssikre virksomhedens brand og skabe større troværdighed blandt kunder, medarbejdere og investorer.
Glæd dig til en formiddag med indsigt, inspiration og nye perspektiver, du kan tage direkte med hjem i dit arbejde.
Tid og dato:
Onsdag d. 5. november 2025
kl. 9.30 - 11.30
Program
09.30 – Velkomst
09.35 – Oplæg v. Kristin Dahlström, Unikness
- Hvordan opbygger man brandtillid i en tid, hvor alt bliver målt?
- Hvad er brandtillid – og hvorfor er det vigtigere end nogensinde?
- Hvordan oplever kunder og medarbejdere ESG som troværdigt (eller ikke)?
- Autenticitet og transparens: to nøglebegreber for tillid
Miniøvelse: Hvad lover jeres virksomhed allerede – og hvordan opleves det?
10.10 – Oplæg v. Anette Grønhøj Eriksen, Flor Marketing
Hvorfor ESG-rapportering skal ses som et redskab til brandtillid – ikke som en pligt.
Hvordan kommunikerer du om ESG – og undgår greenwashing og greenhushing?
ESG-rapportering handler ikke kun om lovkrav og dokumentation – det er en mulighed for at opbygge brandtillid gennem gennemsigtighed, ærlighed og sammenhæng mellem ord og handling. Men det kræver balance.
- Greenwashing opstår, når virksomheder lover mere, end de kan dokumentere.
- Greenhushing opstår, når de holder igen med kommunikationen – af frygt for at blive kritiseret.
Oplægget giver dig indsigt i, hvordan du kommunikerer ansvarligt og strategisk, så jeres ESG-indsats styrker – ikke svækker – tilliden til jeres brand.
10.40 – Pause
10.50 – Øvelse: Troværdighed i jeres bæredygtighedskommunikation
Formål: At skabe refleksion over, hvordan I kommunikerer om bæredygtighed – og hvor der evt. opstår risiko for enten greenwashing eller greenhushing.
11.20 – Fælles opsamling og næste skridt
- Hvad tager vi med os?
- Hvilke konkrete greb kan gøre ansvarlighed til en styrke i branding?
11.30 – Tak for i dag
Information om arrangementet
Dato og tid Onsdag d. 5. november 2025 kl. 09:30 til 11:30
Tilmeldingsfrist Mandag d. 3. november 2025 kl. 12:00
Sted
NOVI Science Park
Niels Jernes Vej 10
9220 Aalborg Ø
Arrangør
NOVI Event Team, NOVI Science Park
Tlf. +45 96354500
marketing@novi.dk
Indlæser